Langsom Business Central?
Fem måder at optimere din hastighed på
Hvad kan du selv gøre?
Her er fem løsningsforslag til, hvad du kan gøre, hvis du oplever en langsom Business Central i skyen:
Før du prøver dem af, anbefales det at du først at tjekke om det er alle på kontoret eller kun dig som oplever udfordringerne.
1. Hold din browser opdateret
En forældet browser kan have stor indflydelse på ydeevnen. Sørg for, at din browser altid er opdateret til den nyeste version. Microsoft at du bruger Edge, Chrome eller Safar til Business Central.
2. Brug en anbefalet browser
Ikke alle browsere er lige gode til at køre Business Central i skyen. Microsoft anbefaler, at du bruger Edge, Chrome eller Safari (på Mac). Overvej at skifte, hvis du oplever problemer i din nuværende browser.
3. Luk browserfaner og genstart
Når du logger ind på Business Central, tildeles du automatisk den hurtigste tilgængelige serverinstans. Hvis systemet føles langsomt, kan det skyldes, at andre brugere på samme server udfører ressourcekrævende opgaver. Luk alle åbne browserfaner og genstart browseren helt for at logge ind på en ny, frisk serverinstans.
4. Sørg for en stabil og hurtig internetforbindelse
En langsom eller ustabil netværksforbindelse kan være årsagen til problemer. Tjek din internethastighed og stabilitet med en tjeneste som Speedtest. Overvej at bruge en kablet forbindelse i stedet for Wi-Fi for at forbedre stabiliteten.
5. Test jeres Business Central Forbindelse
Et ofte overset trick til Business Central er muligheden for at bruge /connectivity i URL’en. Når du tilgår din Business Central via en webbrowser, kan du tilføje /connectivity i slutningen af URL’en efter ID’et for din Business Central-instans. Eksempel:
https://businesscentral.dynamics.com/XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX/connectivity