Modtagestation
Syddanmark

Erik brugte sine batterier forkert

Før gik en stor del af Eriks arbejde (at indsamle og redistribuere farligt affald) ikke med at indsamle
affald. Den gik med at holde styr på logistikken, udfylde skemaer og en masse andre trivialiteter, som
på ingen måde gav mere indhold i Eriks arbejdsdag.
Sammen med Modtagestation Syddanmark har Navtilus udvilket en specialiseret løsning, der helt
automatiserer logistikken ved indsamling af kommunens farlige affald.
Kuglepen er skiftet ud med håndscanner, og papir findes kun som vejrbestandige stregkode-etiketter,
der nu printes on location hos kunden. Muligheden for menneskelige fejl er stort set elimineret,
og den fysiske håndtering af det farlige affald minimeret.
Det giver Erik en meningsfyldt arbejdsdag og tid til fokus på den egentlige opgave.
Vi kan også hjælpe din virksomhed med at fokusere indsatsen.

Modtagestation Syddanmarks (MOTAS) udfordringer Modtagestation Syddanmark (MOTAS) er et fælleskommunalt selskab, der ejes af 16 kommuner i Region Syd. MOTAS indgår i en landsdækkende kæde af virksomheder med speciale i at afhente, transportere, veje, sortere og opbevare farligt affald fra offentlige og private virksomheder for siden at sende det videre til destruktion eller genbrug. Dette styres af en kompliceret logistikproces, hvor en lang række myndighedskrav til opbevaring og transport af affaldet skal opfyldes, så der ikke sker skader på miljø eller mennesker. Branchens mest avancerede løsning Særligt kravene om fuld sporbarhed for håndteringen og transport af det farlige affald er meget detaljerede. Derfor har MOTAS, i samarbejde med Navtilus, udviklet en specialløsning, der kombinerer vejr- og kemibestandige etiketter, stregkoder og håndscannere med ERP-systemet Microsoft Dynamics NAV til ét samlet it-system, der er mere avanceret end noget andet, man kender i denne branche.

Læs hele artiklen her