3S

KUNDECASE

3S har eksisteret i mere end 33 år, og specialiserer sig i salg af produkter til den moderne landmand, som vil være uafhængig af leverandørgrupperinger.

Virksomheden sælger primært råvarer til den gruppe landmænd, der selv blander sit foder, men har gennem årene udvidet deres sortiment med en række hjælpeprodukter, der bruges på den enkelte bedrift.

Implementering af Business Central SaaS har reduceret timeforbruget til gennemfakturering og kontraktstyring markant

Hos 3S var ønsket at bevæge sig væk fra manuelle indtastninger, når de skulle sende fakturaer og bilag ud til deres kunder. Som indkøbsforening, hvis hovedkompetence er at pulje indkøb, og dermed få gode indkøbsaftaler for deres medlemmer, er håndtering af de mange bilag tidskrævende at administrere og sende ud. Derfor havde 3S brug for en mere automatisk proces, der i sidste ende ville bidrage til at effektivisere deres arbejdsproces. Der spares tid ved automatisk at oprette købsordre, rekvisition og fragtbreve direkte fra en salgsordre.

Hvordan fungerer det egentlig?

3S fungerer som et mellemled mellem leverandør og landmand. Landmændene betaler kontingent til en indkøbsforening, og får varerne leveret direkte fra leverandøren. Her hjælper 3S bl.a. med at forhandle kontrakter gennem leverandør og landmand.

En kunde kan sagtens have flere kontrakter liggende, så derfor er der oprettet styring for at holde øje med kontrakterne og deres restmængder og udløb.

En ekstra service fra 3S

Når kunden køber ind gennem 3S, følger der samtidig en yderligere service med i pakken. 3S er nemlig kunde hos en række firmaer, hvor landmændene ofte handler. Når landmændene køber ind her, bliver fakturaen sendt til 3S, der laves en gennemfakturering, hvor fakturaen bliver læst gennem Continia Document Capture, og dermed bogføres køb og tilhørende salg i én omgang. Kunden opnår rabatter og fordele, fordi leverandøren har mindre besvær, og 3S udsender elektronisk faktura med bilag til kunderne. En lettelse for alle parter.

FAKTA

Hvordan er Microsoft Dynamics 365 et centralt element hos 3S?

Samarbejdet mellem Navtilus og 3S startede i 2020, hvor de fik implementeret en Business Central Cloud løsning. Det er en standardløsning med 40 brugere, med specialtilpassede apps til bl.a. at lette styringen af kontrakter, gennemfakturering og opdatering af priser. Denne løsning gør, at alle informationer er samlet ét sted, og data kan anvendes og udtrækkes til andre Microsoft produkter fx Microsoft Sales, Power Apps og Power BI og 3S’ nyeste handelsportal. Samtidig er gennemfakturering blevet automatiseret, så det oprindelige bilag fra leverandøren følger med tilbage til kunden, og sikre gennemsigtighed og overskuelighed for kunderne. 3S har dagligt over 200 bilag der kører gennem Doc. Capture. For at effektivisere gennemfaktureringsprocessen er der udarbejdet en udbygning til Doc. Capture.

Mulighederne med Business Central er mange, oftest kan systemet håndtere de mange forskellige behov – eller kommer til det i nærmeste fremtid, da Microsoft løbende opdaterer løsningen. Og skulle der opstå behov, som ikke kan dækkes af standard, står Navtilus klar til, i samarbejde med 3S at designe og implementere den løsning, der er den helt rigtige for netop 3S.