Fårup Betonindustri

KUNDECASE

Virksomheden Fårup Betonindustri, er familieejet, og blev etableret i 1959. Den er drevet og ledet af tredje generation. Fabrikken er i dag en 100% ordreproducerende og datadreven virksomhed, hvor formålet er at sikre stabil konkurrencekraft, udvikling og vækst i fremtiden. Heriblandt optræder 90 fagligt dedikerede medarbejdere, som dagligt sørger for at fastholde et professionelt fokus om at rådgive, levere og montere unikke og skræddersyede betonløsninger til erhvervs-, bolig- og offentligt byggeri.

Kom hurtigere i mål med de manuelle tasteopgaver – en Power App hjælper dig

Hos Fårup Betonindustri har ønsket været at optimere arbejdsrutiner. Når Fårup Betonindustri plukker varer fra lageret til produktionen, har de modtaget en ordre på de forskellige dele, som skal bruges til projektet. For at finde ud af, hvilke materialer der skal bruges til projektet, har virksomheden hidtil benyttet et Excel ark for at skabe et overblik over materialerne.

Navtilus har nu udviklet en Power App, som har til formål at hjælpe lagermedarbejderne med at optimere deres arbejdsrutiner i forbindelse med pluk og indtastning af værdier i deres system.

Men hvilken værdi skaber Power Appen så for medarbejderen, og i sidste ende kunden?

Ved at indføre Power App som en del af hverdagen hos Fårup Betonindustri gøres arbejdet lettere og hurtigere. Appen downloades på en telefon eller tablet, der nemt kan medbringes rundt på lageret, så produktionsmedarbejderen er fri for at gå flere gange frem og tilbage fra kontoret og printe.
Tidligere lavede de lister på papir, som efterfølgende blev indtastet i Excel af en administrativ medarbejder. Ved håndskrevne dokumenter var der risiko for at mistolke vigtige oplysninger pga. utydelig håndskrift eller andet. Når medarbejderen i dag benytter appen til at skrive sine værdier og oplysninger ind, mindskes slåfejl og tvetydig tekst, da teksten skrives ind på samme måde hver gang.

Simplificering og skalerbarhed

Det interessante ved denne Power App er ligeledes, at den kan bearbejde data mere automatisk, fremfor et Excel ark, som kræver mere manuelt arbejde og indtastninger. Her kan appen hjælpe med at simplificere de ting, som medarbejderen er interesseret i. Hos Fårup Betonindustri kan det være essentielt, at appen hjælper med at frasortere alle de oplysninger, som ikke er nødvendige for det, som medarbejderen ønsker at finde. I appen findes hertil en funktion, der kaldes “print”. Når medarbejderen trykker på denne, vil appen vise hvad man præcist har udfyldt.

Samtidig sikrer appen validitet, da det er muligt at definere nogle valgmuligheder, som man kan vælge imellem. Her kan man forinden registrere, hvilke værdier man skal kunne vælge imellem, således at vedkommende ikke selv skal huske alle muligheder, men appen foreslår dem automatisk. 

Visualisering

Det visuelle spiller en stor rolle, og kan være en god hjælp til mange medarbejdere. I Power Appen er det muligt at tilføje billeder til hver kategori, hvilket kan gøre det lettere for eksempelvis nye medarbejdere, at finde det korrekte materiale.

FAKTA

Hvad er en Power App?

Ved hjælp af Microsoft Power Apps kan man nemt bygge brugerdefinerede apps til mobil og web.

Effektive apps til at automatisere, simplificere og digitalisere virksomhedens manuelle eller tidskrævende arbejdsgange.

Power Apps er desuden let at integrere med din virksomheds andre systemer. Du kan bl.a. integrere med SQL Server, Microsoft Power BI, SharePoint og Excel for blot at nævne nogle, der over 300 muligheder for standard integrationer. Dette er smart og du får dermed samlet alle dine data på et sted.

Når der er udviklet en app og den er gemt i skyen, kan den deles med andre i din virksomhed. Man kan selv bestemme adgangsniveauet for appen – hvilke brugere eller grupper, der kan bruge appen, samt hvem der kan lave ændringer og dele med flere medarbejdere.

Microsoft Power Apps er baseret på cloud, hvilket betyder, at man ikke selv behøver at designe, installere, købe og vedligeholde netværksinfrastruktur.