Hvis du frygter en ressourcetung omgang, når du skal opgradere dit regnskabssystem, kan du godt tage den med ro. NAV og Microsoft Dynamics 365 Business Central bygger på samme kodebase, hvilket betyder en forholdsvis problemfri migrering mellem de to.
Derfor har Microsoft, med den nye Business Central-teknologi, haft fokus på, hvordan man sætter hastigheden for løbende opgraderinger op, i stedet for de historisk store langtrukne opgraderingsprojekter. Det sparer dig som kunde for store dyre opgraderinger.
Vil du øge produktiviteten? Vil du automatisere og digitalisere arbejdsgange? Måske ønsker du flere dataudtræk og gennemsigtighed. Alt dette, og mere til, får du med en opgradering til 365 Business Central.
Uanset din årsag, vil en opgradering til Business Central altid give dig adgang til de nyeste teknologier, som fx strømliner kommunikation, visualiserer data og øger produktiviteten.
Antallet af tilpasninger og add-ons, du har haft i NAV, spiller en rolle, når du migrerer fra NAV til Microsoft Dynamics 365 Business Central. Højst sandsynlig findes de i dag som en add-on – en tilllægsløsning til programmet, og skal ikke kodes fra bunden. Der findes et utal af tillægsløsninger på Microsoft AppSource portal.
Et ERP-system involverer også et regnskabssystem, men du får flere værktøjer med i købet:
• Microsoft Teams
• Microsoft 365 mfl.
• Microsoft Power BI
Vi lytter til deres råd og bruger dem som leverandør, fordi de er dygtige fagfolk
– MOTAS
Dit antal af samtidige brugere konverteres dog til navngivne brugere. Har du f.eks. 10 samtidige brugere konverteres disse til 30 navngivne brugere.
Kom godt videre med dit regnskabssystem med afløseren til NAV, Microsoft Dynamics 365 Business Central. Du vælger selv, om du ønsker din løsning i cloud eller hostet på din egen server.