Kapow

KUNDECASE

Kapow er en online platform, som er specialiseret i salg af brugte landbrugsmaskiner, entreprenørmaskiner, skovbrugsmaskiner og udstyr fra Danmark til de kommercielle købere over hele Skandinavien og Østeuropa. Kapow er således formidlere af produkterne, som deres samarbejdspartnere sælger. Kapow har samtidig en vision om at forbinde sælgere fra Danmark og købere fra hele Skandinavien og Østeuropa med hinanden, samtidig med at der garanteres en vellykket handel med brugte maskiner og udstyr ved at give maksimal sikkerhed.

Lille iværksættervirksomhed, som er hoppet helt ud i skyen.

For Kapow var ønsket, at deres digitale systemer skulle være mere automatiserede. Deres tidligere løsning krævede meget tid, da deres forskellige systemer ikke kunne snakke sammen. Navtilus introducerede dem derfor for Business Central, som skulle formå at skabe et simpelt system, som både var nemt at implementere og vedligeholde. Samtidig kunne alt virksomhedens data være samlet ét sted, derfor er det nemmere at trække data ud, og bruge det i forskellige sammenhænge. Navtilus forstår Kapow’s behov og branche og de har vejledt Kapow til at tage korrekt beslutning. 

Hvordan fik Navtilus tilpasset Business Central til Kapow? 

Navtilus og Kapow havde en gennemgående dialog om hvilke funktioner, der skulle fremgå i deres løsning. I denne forbindelse var det en fordel, at Kapow var en nystartet virksomhed uden gamle vaner og gamle data. Det er kun virksomhedens fantasi der sætter begrænsninger, man kan gøre meget alt efter hvad man har behov for. Det behøver ikke koste en bondegård. Man skal bare sætte sig ind i Business Centrals funktioner, og hvad programmet kan bruges til. Der vil altid være nogle småfejl, men det vigtigste er, at den store motor i systemet virker, men at man kan justere en lille smule. 

Navtilus’ udviklere kan udvikle og rådgive om løsninger til mange af de behov Kapow har, da det kan være udfordrende for Kapow selv at afsøge apps, og hvad de enkelte app’s egentlig kan. 

FAKTA

Muligheder med Business Central

Ved at indføre Business Central hos Kapow er mange processer blevet optimeret og automatiseret. Bl.a. kan en leverandør selv udfylde informationer omkring varer osv. Disse data uploades direkte til Business Central, så Kapow undgår at skulle skrive det ind bagefter. Der er bygget bro mellem websiden og Business Central. På den måde mindskes tastefejl og misforståelser, da flere personer ikke skal skrive de samme data ind. Her gælder det samme når der skal oprettes en aktion, og stelnummer samt andre informationer skal oplyses. Derudover har Kapow selv mulighed for at trække data ud fra Business Central, så længe deres stamdata er korrekt sat op.

Det er nemt at have alt i skyen og have det med overalt. Det HELE er i skyen.