MALTE HAANING

KUNDECASE

Malte Haaning Plastic A/S er en familieejet virksomhed, som er beliggende i Nykøbing Mors og er synonym med de populære Hama perler. Den er startet af Malte Haaning i 1971, og styres nu af datteren, Lene Haaning. Virksomheden producerer perler, som bliver solgt i mere end 50 lande. En høj prioritet for Malte Haaning Plastic A/S er bl.a., at perlerne er med til at fremme børns motorik og kreativitet, da de kan blive udfordret gennem udviklende leg.

Et længerevarende samarbejde med en løsningsorienteret og troværdig IT-udbyder

Tilbage i 2001 ønskede Malte Haaning Plastic A/S at implementere et nyt økonomisystem. Efter flere korrespondancer frem og tilbage faldt valget på Navtilus som IT-partner. Det var vigtigt for dem med en IT-partner som forstod deres tankegang og ønsker.

I henhold til et EU-direktiv fra 2011 blev der pålagt et krav om sporbarhed af de råvarer som bruges til at producere perlerne. Det gælder alle processer – lige fra modtagelse af plastgranulatet til afsendelse af de færdigproducerede perler. Derfor kontaktede de igen Navtilus med henblik på at få en udvidet løsning.

 

Bedste værktøjer til rådighed

Udover de øgede krav til dokumentation var det vigtigt for Malte Haaning Plastic A/S, at deres medarbejdere har rådighed til de bedste IT-løsninger, så arbejdsprocesserne bliver så optimerede som muligt. Derudover var fokus på, at løsningen ikke skulle være besværlig for medarbejderne.

I dag er Microsoft Dynamics NAV implementeret i alle dele af virksomheden, og hvis der pludselig opstår nye behov, udbygges løsningen blot, da det kun er fantasien, der sætter grænser for de mange muligheder.

Samarbejdet mellem Malte Haaning Plastic A/S og Navtilus har mange år bag sig, hvilket bl.a. er med til at skabe tryghed og nærhed. De er gode til at løse eventuelle problemstillinger selv, ellers er det primært småting, der ringes omkring.

Hvad bringer fremtiden?

Teknologisk er der sket meget siden NAV 2009. Tiden er inde til fornyelse. I 2023 skal løsningen opgraderes til Business Central. Bl.a. skal indkomne bilag digitaliseres, så papirarkivet kan undværes. Dette er et krav jf. den nye bogføringslov. I forbindelse med opgraderingen skal det undersøges, hvordan den nye teknologi kan understøtte arbejdsgangene yderligere til glæde for medarbejdere, kunder og leverandører. Med Business Central går Malte Haaning en spændende tid i møde.

FAKTA

Hvad var den primære funktion?

Den primære funktion, der er blevet implementeret hos Malte Haaning Plastic A/S er Microsoft Dynamics NAV, herunder en tilpasset løsning med bl.a. varesporing, så de altid kan finde frem til den præcise råvare, som er blevet brugt til at producere den enkelte perle. Derudover blev der i 2012 indført håndscannere, som skulle være med til at forbedre medarbejdernes arbejdsrutiner i forbindelse med indtastninger af data fra bl.a. varer. Dette har gjort processerne nemmere og hurtigere at arbejde med.